سلاطین موسیقی سنتی و پاپ

سلاطین موسیقی سنتی و پاپ

بیو گرافی، تصاویر ، موسیقی،
سلاطین موسیقی سنتی و پاپ

سلاطین موسیقی سنتی و پاپ

بیو گرافی، تصاویر ، موسیقی،

هزینه جراحی دندان عقل | کشیدن دندان عقل

دندان عقل چیست؟

دندان ها از نوزادی تا بزرگسالی به نوبت و مرحله ای بیرون میزنند. ابتدا دندان های جلویی، بعد دندان های نیش، پس از آن آسیاب کوچک و آسیاب بزرگ و در آخر دندان های آسیاب بزرگ سوم که آنها را با عنوان دندان عقل می شناسیم. کشیدن دندان عقل اغلب در حدود بیست سالگی بیرون میزند و عقبی ترین دندان در دهان است. برخی دیگر هیچ مشکلی با دندان عقل خود ندارند و برخی دیگر با مشکلاتی مانند درد، عفونت و نهفتگی دندان عقل مواجه می شوند. برخی افراد هم به صورت مادرزادی دندان عقل ندارند. به طور عادی برای اشخاص بالغ در فک بالای هر شخص دو دندان در انتهای سمت چپ و راست و آخرین دندان که اگر از میدلاین و دندان جلویی شروع به شمارش کنیم، دندان شماره 8 می باشد. برای فک پایین هم به همین شکل 2 دندان در انتهای سمت چپ و راست و در کل 4 دندان عقل وجود دارد.

    

توضیحات کامل دکتر ابراهیم گل درباره کشیدن دندان عقل - قسمت اول


 
 

دندان عقل چه زمانی بیرون میزند؟

معمولا چهار دندان عقل رشد میکند که هر یک در انتهای یه سمت قوس دندانی بیرون میزند. معمولا بین هفده تا بیست و یک سالگی دندان های عقل شروع به بیرون زدن می کنند. گاهی اوقات دندان های عقل بیرون نمی زنند و در زیر لثه می مانند و یا تنها بخشی از آنها بیرون می زند. به این حالت نهفتگی دندان گفته می شود.

کشیدن دندان عقل - چرا دندان عقل در می آوریم؟

چرا دندان عقل در می آوریم؟

وجود دندان های عقل با این همه مشکلی که ممکن است ایجاد نماید، ممکن است به نظر غیر منطقی برسد به خصوص که برای جویدن نیاز خاصی به آنها نداریم. اما در بسیاری از موارد این دندان ها جایگزین دندان های از دست رفته دیگر می شوند. دندان های عقل از هفت سالگی شروع به رشد در فک می کنند و رشد آنها بر خلاف دندان های دیگر از پیش از تولد یا بدو تولد نیست. در طول تاریخ بشر، رژیم غذایی متداول انسان به گونه ای بود که باعث ساییدگی شدید دندان ها می شد. در چنین شرایطی وجود دندان های عقل بسیار مفید بود تا جایگزین دندان های آسیاب دیگر شود که ساییده شده یا از بین رفته اند. اما با رژیم های غذایی امروزی که نرم تر هستند، دندان ها به این سرعت ساییده و تخریب نمی شوند بنابراین فضای خالی برای بیرون زدن دندان های عقل ایجاد نمی شود. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد فک های انسان های امروزی کوچکتر از انسان های نخستین است به همین علت دندان عقل با مشکل مواجه می شود.
 

مشکلات برای کشیدن دندان عقل چیست؟

مشکلات دندان عقل عمدتا درد و ناراحتی، عفونت، التهاب و عفونت لثه و پوسیدگی دندان است. علت این مشکلات این است که مسواک زدن آخرین دندان عقبی دشوار است و تجمع پلاک و باکتری ها محتمل تر است. سایر مشکلات دندان عقل به نهفتگی آن برمی گردد که از عوارض جدی آن تشکیل کیست در زیر دندان است. این کیست ها باعث تحلیل رفتن استخوان فک و وارد آمدن فشار بر عصب های فک می شوند.

هزینه کشیدن دندان عقل

به طور کلی هزینه کشیدن دندان عقل تعرفه مشخص و ثابتی ندارد، و فاکتور های متعددی در آن دخیل می باشند. مثلا اگر دندان عقل بیرون آمده باشد یعنی رشد کامل آن صورت گرفته باشد، پس بنابراین کشیدن دندان عقل نیازی به جراحی ندارد و به صورت کشیدن معمولی صورت می پذیرد و طبعا هزینه کشیدن دندان عقل نیز در این مرحله پایین می باشد و چیزی در حدود 400 الی 550 هزار تومان می باشد.
و این محدوده هم بیشتر به خاطر میزان پوسیدگی، کانال های دندان، ترمیم دندان و زمان موزد نیازی که کشیدن دندان عقل طول می کشد، می باشد.
اما اگر دندان عقل به صورت نیمه نهفته و یا نهفته باشد، شرایط کاملا متفاوت می باشد و برای کشیدن دندان عقل حتما نیاز به جراحی می باشد.
که هزینه جراحی دندان عقل با توجه به فاکتورهای اعلام شده قبلی و همچنین موقعیت دندان و حجم جراحی چیزی در حدود 650 هزار تا 1 میلیون و 100 هزار تومان متغیر می باشد.

توضیحات کامل دکتر ابراهیم گل درباره کشیدن دندان عقل - قسمت دوم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد